Dnes je tu i AI

Dnes je tu i AI



Kdybych vám dnes na váš dotaz odpověděl, ať jdete do knihovny, vezmete si nějakou encyklopedii a tam si relevantní odpověď najdete, určitě byste nebyli nadšení. A nejspíše byste mou radu ignorovali a šli hledat jinam a jinak. Protože dnes už to jde i daleko snadněji. Už dlouho je internet plný různých webů poskytujících odpovědi snad na všechno, na co nás napadne se zeptat, a díky internetovým vyhledávačům ve chvilce najdeme weby, na kterých se nám nabízí to, co zrovna sháníme. Ale těm nejpohodlnějším z nás už ani to nestačí. A těm pak prokazuje stále častěji skvělé služby umělá inteligence.

obrázek SEO

Jak taková umělá inteligence na internetu funguje? Je to teoreticky vlastně docela prosté. Taková umělá inteligence sbírá informace z webů, které považuje za opravdu kvalitní, z těchto informací pak sama sestavuje odpovědi na otázky, jež jsou jí kladeny, a to i s odkazy na použité zdroje, a kdo se jí tedy na něco zeptá, dostane vytouženou odpověď. I bez hledání na webech, jejichž odkazy předkládají internetové vyhledávače, i bez ztrácení času nad slovníky. Uživatelům internetu, kteří něco hledají, to přináší výhodu. V okamžiku vědí to, co vědět chtějí.

obrázek SEO

Ale na ty, kdo na internetu něco nabízejí, to klade nové požadavky. Už totiž nezáleží jenom na tom, aby se weby podnikatelů nebo kohokoliv jiného zamlouvaly internetovým vyhledávačům, které nabízejí odkazy na ty nejrelevantnější weby přednostně, ale i na tom, aby byl obsah takových webů dost důvěryhodný i pro umělou inteligenci. Protože ta si vybírá jenom to, čemu důvěřuje, a web, který se jí nezdá, zkrátka ignoruje. A ti, kdo se tu chtějí prosadit, tedy potřebují, aby jejich weby odpovídaly požadavkům umělé inteligence. A tak přichází stále více ke slovu SEO pro AI overviews. Protože jenom odborníci dobře vědí, jak učinit nějaký web zajímavým pro umělou inteligenci. A díky SEO AI zajistí webům žádoucí pozornost internetového publika.